Dit is om al onze relaties te informeren over de verdere impact van de Corona-viruscrisis op ons bedrijf.
Al 2 weken kampen veel landen in Europa, ook Nederland, met de zwaardere crisis sinds de Tweede Wereldoorlog. De economie heeft veel schade, veel bedrijven zijn gesloten of werken met verminderde capaciteit.
Specifiek voor de logistieke sector zijn er veel uitdagingen, zoals:
- Tekort aan vrachtwagenchauffeurs en afhandelaars
- Tekort aan apparatuur
- Annulering van vaartuiglussen
- Blank afvaarten
- Verminderde capaciteit in havens
- De douane werkt met minimale capaciteit - vertragingen
- Vertragingen in de oceaan door handhaving van de quarantaine
- Poortsluitingen
- Luchthavens gesloten
- Bijna geen buikcapaciteit meer op passagiersvliegtuigen voor luchtvracht
- Enorme run op luchtvrachtcapaciteit - de tarieven zijn torenhoog
- Minder arbeid bij vervoerders, autoriteiten, douane, afhandelaars en expediteurs
Dit alles leidt tot een zeer ongebruikelijke situatie waarin de dagelijkse procedures veranderen en niemand echt weet wat er daarna komt.
Binnen Intervracht Nederland BV blijven we werken met ongeveer 1/3 van onze medewerkers op kantoor, de rest van onze medewerkers werkt op afstand of is ziek.
Omdat niets normaal werkt, worden de werktijden per dag verlengd, soms tot het uiterste.
Zorg er desondanks voor dat we ons uiterste best doen om te helpen en waar mogelijk te helpen en bedankt voor uw steun.
Beheer Intervracht Nederland BV